Diskuse: Otazníky na téma: Exorcismus
přidat příspěvek | 141 příspěvků | zobrazit: jako strom - podle času | zpět na článek
pro Katku, 30.8.2010 10:31 ... odpovědět
Ahoj Kati,ja ti verim.Poznam taketo pripady.Mohla by si nahlas kazdy vecer sa pomodlit toto:
Modlitba k svätému archanjelovi Michaelovi
Slávne Knieža nebeských vojsk, svätý Michael, archanjel, bráň nás v boji proti kniežatám a mocnostiam, proti svetovládcom týchto temnôt, proti zlým duchom v ovzduší (Ef. 6,12). Príď na pomoc ľuďom, ktorých Boh stvoril k svojmu obrazu a podobe a za veľkú cenu vykúpil zo Satanovho otroctva. Teba ctí svätá Cirkev ako svojho strážcu a ochrancu, tebe zveril Boh vykúpené duše, aby si ich privádzal do večnej blaženosti. Pros Boha pokoja, nech pod našimi nohami zdrtí Satana, aby už nemohol držať ľudí v zajatí a škodiť Cirkvi. Prednes naše modlitby pred tvárou Najvyššieho, aby na nás skoro zostúpilo milosrdenstvo Pána. Uchop draka, starého hada, ktorým je Diabol a Satan, a spútaného ho zvrhni do priepasti, aby už nikdy nezvádzal národy (Zjav. 20).
V mene Ježiša Krista, nášho Pána a Boha, na príhovor Nepoškvrnenej Panny a Matky Božej Márie, svätého Michaela archanjela, svätých apoštolov Petra Pavla a všetkých svätých bezpeční pristupujeme k boju proti útokom diabolských úkladov.
Žalm 67,2-3: Boh povstáva, jeho nepriatelia sa rozptyľujú, utekajú pred ním, kto ho nenávidí. Ako sa rozplýva dym a topí vosk pred ohňom, tak sa rozptyľujú a hynú hriešnici.
V. Hľa, kríž Pána, utekajte nepriateľské mocnosti!
R. Zvíťazil Lev z kmeňa Júdovho, koreň Davidov.
V. Tvoje milosrdenstvo buď nad nami, Pane!
R. Ako sme dúfali v Teba.
Ak sa to zopakuje viackrat,mala by si zavolat knaza-exorcistu.
Josef, 18.5.2010 15:13 ... odpovědět
Katko ,
pokud jste katolička,vyhledejte kněze ,nejlépe fundovaného ve věcech okultismu a vyznejte ve svátosti smíření to co jste praktikovala a vyhnete se velkým problémům v životě vašem i rodinném.
http://www.modlitba.sk/htm/obrazky/pps/dalsie/duse_oc.pps
manda.faca, 11.4.2010 11:00 ... odpovědět
to Katka: A pak jste zjistila, že pod Váma makali až do půlnoci sádrokartonáři na stropu...:-D
manda.faca, 11.4.2010 10:24 ... odpovědět
to Katka: A pak jste zjistila, že pod Váma makali až do půlnoci sádrokartonáři na stropu...:-D
katka, 23.4.2010 23:13 ... odpovědět
Pod námi nepracovali sádrokartonáři, bylo to v neděli večer. Nikomu nevnucuji, aby tomu věřil.
Katka, 30.3.2010 00:05 ... odpovědět
Chci vám podat zážitky, které se mi skutečně staly. Můžete mi prosím k tomu dát nějaké vyvětlení.
Asi před 20 léty jsem se náhodou dostala k praktice vyvolávání duchů pomocí stolku. Nejprve jsem tomu vůbec nevěřila, ale po vyzkoušení doma se svoji dcerou to opravdu funguje, ale podmínkou je , že tomu člověk musí věřit zevnitř.
stolek psal celá slova a dokonce i celé věty. Např. když mi umřel kolega v práci, tak jsme s ním komunikovali, na dotaz jak se tam má napsal "je tu nuda, učím se zde žít". Také nám pomocí stolku nadiktoval výkaz práce za měsíc. Dělali jsme různé experimety, když jsme dali dotaz německy, stolek odpovída německy. Dokonce se dalo vyvolat i něco ze živého člověka, a stolek psal po každé jiným písmem, tak ja psal za života.
Je to na dlouhé vyprávění.
Když mi umřela maminka, o kterou jsem se starala doma (byla ležák) , tak asi za 3čtvrtě roku se mi ozvala. Bylo to na dušičky, když jsem přišla ze hřbitova, tak něco po 8 hodině večerní před televizí bylo takové bouchání o koberec, když jsem řekla, aby to šla dělat na druhý konec místnosti, tak to bouchání o koberec začalo dělat asi o 2 metry dále. Řekla jsem, aby to dělala uplně na druhém konci místnosti, a tak to začalo dělat mně u nohou, kde jsem seděla. Dělalo to stále, mezitím jsem šla osprchovat se, když jsem se vrátila, tak stále to v tom místě bouchalo , ještě i o půlnoci, pak jsem šla spát, ráno už to nedělalo.
Takových zažitků mám mnohem víc.
Dnes již nic nedělám, slíbila jsem sama sobě, že již nic dělat nebudu, protože jsem pochopila, že to možná dělali zlé síly-démoni, ale nevím to jistě.
Prosím může mi někdo napsat, co si o tom myslí?
Děkuji.
Katka, 30.3.2010 00:02 ... odpovědět
Chci vám podat zážitky, které se mi skutečně staly. Můžete mi prosím k tomu dát nějaké vyvětlení.
Asi před 20 léty jsem se náhodou dostala k praktice vyvolávání duchů pomocí stolku. Nejprve jsem tomu vůbec nevěřila, ale po vyzkoušení doma se svoji dcerou to opravdu funguje, ale podmínkou je , že tomu člověk musí věřit zevnitř.
stolek psal celá slova a dokonce i celé věty. Např. když mi umřel kolega v práci, tak jsme s ním komunikovali, na dotaz jak se tam má napsal "je tu nuda, učím se zde žít". Také nám pomocí stolku nadiktoval výkaz práce za měsíc. Dělali jsme různé experimety, když jsme dali dotaz německy, stolek odpovída německy. Dokonce se dalo vyvolat i něco ze živého člověka, a stolek psal po každé jiným písmem, tak ja psal za života.
Je to na dlouhé vyprávění.
Když mi umřela maminka, o kterou jsem se starala doma (byla ležák) , tak asi za 3čtvrtě roku se mi ozvala. Bylo to na dušičky, když jsem přišla ze hřbitova, tak něco po 8 hodině večerní před televizí bylo takové bouchání o koberec, když jsem řekla, aby to šla dělat na druhý konec místnosti, tak to bouchání o koberec začalo dělat asi o 2 metry dále. Řekla jsem, aby to dělala uplně na druhém konci místnosti, a tak to začalo dělat mně u nohou, kde jsem seděla. Dělalo to stále, mezitím jsem šla osprchovat se, když jsem se vrátila, tak stále to v tom místě bouchalo , ještě i o půlnoci, pak jsem šla spát, ráno už to nedělalo.
Takových zažitků mám mnohem víc.
Dnes již nic nedělám, slíbila jsem sama sobě, že již nic dělat nebudu, protože jsem pochopila, že to možná dělali zlé síly-démoni, ale nevím to jistě.
Prosím může mi někdo napsat, co si o tom myslí?
Děkuji.
Anna, 11.3.2010 17:47 ... odpovědět
Dle mé víry, kdo neuzdravuje skrze modlitbu Ježíše Krista s dary Ducha Svatého, tak tam bych pomoc nikdy nehledala a odrazovala bych od takových...A opravdu by mě jiné argumenty na jejich obhajobu nepřesvědčily-nepřesvědčí.
Anna, 11.3.2010 10:08 ... odpovědět
Souhlasím Františku, že okultisté (povětšinou) rohy a ocas nemívají. Většina kartářů, léčitelů, vykladačů horoskopů a jimi podobných jsou dobráci, kteří si myslí, že nedělají nic špatného a dokonce, že lidem přece pomáhají. Netvrdíme, že to jsou nějaká zlá monstra. Avšak s naší vírou nemůžem s jejich praktikami souhlasit a víme, že to co dělají, je nebezpečné a u některých lidí zamotané tady v té oblasti to páchá zlo, které nevědomky, nejací vědomky přijímají. Např. p.Elias Vella se někde setkal, je to v jeho knize, se známými okultisty, ty se s ním přeli, že přeci lidem pomáhají a že mají dar od Boha, ten je nejdřív poslouchal a pak jim řekl, že dobrá, pokud je tomu tak, tak se pomodlíme za to, aby nám zůstaly ty dary, které jsou z Boha. No, neudělal to ani jeden, nakonec nikdo z těch lidí neměl odvahu a asi jistotu se za to pomodlit...To také mluví samo za sebe.
František Novotný, 11.3.2010 16:43 ... odpovědět
No, řekl bych, že u kartářů, vykladačů znamení a podobných tvoří nejpočetnější skupinu normální podvodníci.
Nezávisle na tom, souhlasím, že pokusy sloučit vykládání karet nebo vyvolávání duchů nějakým způsobem s křesťanstvím, jsou skutečně hodně prazvláštní, vzhledem k tomu, že jak v Bibli, tak v tradici všech velkých křesťanských církví je na tyto praktiky nahlíženo jednoznačně negativně. Pochopitelně, že takový léčitel může tvrdit, že "pravé poselství Ježíše" církve překroutily atd., těžko pro to však nalezne jakékoliv relevantní argumenty a ještě méně pravděpodobně se mu podaří přesvědčit o své myšlence příslušníka nějaké ze "zavedených" církví.
josef, 10.3.2010 23:07 ... odpovědět
Nesouhlasím z Františkem, pojdme se věnovat tématu Okultismu, když dablovi jde o duše, on ví jakých prostředku k toumu použije. Doporučuji knihu P. Elias Vella O Satanovi Nakladetelství Karmelitánské
Anna, 10.3.2010 23:58 ... odpovědět
Přidávám se k Josefovi, doporučuji všechny knihy o P.Eliase Velly, to je velmi moudrý člověk.
Jo okultismus to je taky jedna velká tragédie...A už vůbec nemluvím o tom jak se to rozmohlo ve světě, opakuji, tragédie!
František Novotný, 11.3.2010 00:55 ... odpovědět
Já bych se, teď z čistě religionistického hlediska, nejprve pozastavil nad termínem "okultismus". Ten je totiž tak nejasný, že bavit se o něm jakkoliv generálně poněkud postrádá smysl. Nemá cenu házet do jedné škatulky vykladače karet z rozhlasového pořadu a nějakého samotářského, spirituálně filozofujícího mystika.
Anna, 10.3.2010 20:03 ... odpovědět
Nemá smysl na této úrovni dál pokračovat, ty si vždycky důvodů najdeš spousty aby si popřel nepopíratelné. Každý má svobodnou volbu čemu věřit, díky Bohu. Akorát nechápu opravdu stále jednu věc, proč, ty jiné víry, stále navštěvuješ a píšeš na www.tv-noe.cz??? Neberu to, že "náhodou" se sem koukneš jednou za měsíc, dle tvé návštěvnosti musíš mít tuto webovou adresu přidanou v oblíbených.
Nechápu to proto - to je úplně stejná věc jak kdybych já antikomunistka psala neustále na stránky KSČM. Co ti nedá pokoj, čemu chceš tady přijít ještě na kloub nebo je to tvůj koníček a píšeš i na stránky jiných náboženství a tam píšeš svoje moudra, co jsi kde vyčetl a nastudoval, to mně upřímně odpověz. Ale přesto věřím, že to nějaký hlubší smysl snad má.
Jo a k té davové hypnóze, u většiny zjevení uznané církví se tohle všechno zkoumalo, církev bedlivě prozkoumává než uzná zázrak-zjevení za pravé...atd. Ale jak říkám, jsme svobodní, víra je na nás. Přeji vše dobré.
František Novotný, 10.3.2010 21:52 ... odpovědět
Navštěvuji ty stránky, kde vidím, že probíhá nějaká živá diskuze. Jak prosté. Navíc, momentálně doma léčím nějaké vleklejší nepříjemné nachlazení, z nějž jsem se rozhodl konečně vykurýrovat, takže mám času až moc.
"Popírat nepopiratelné" je sice výrok sám o sobě vnitřně absurdní, aniž bych musel dodávat, že označit zjevení panny Marie za "nepopiratelné" jest vskutku velice odvážné tvrzení, nicméně nevím, jak jste přišla na můj údajný názor, podle nějž je absurdní snad každá věta z každého evangelia nebo každý názor každého katolíka. To je úplná blbost. Mimochodem, tuhle televizní stanici (TV Noe) mám doma naladěnou po kabelu, takže se na ni můžu klidně mrknout a v žádném případě to není stanice, které bych se z nějakého důvodu štítil. Stejně tak mám řadu dobrých přátel mezi katolíky a rozhodně se na ně nedívám pro jejich víru nikterak spatra, ač s řadou jejich názorů pochopitelně nesouhlasím.
Nevím, kde berete vaše přesvědčení o tom, že jsem jakýsi militantní bojovník proti vaší církvi, protože to je opravdu absolutní nesmysl.
Anna, 10.3.2010 22:50 ... odpovědět
Tím nepopíratelným jsem měla hlavně na mysli v tu chvíli třeba ty děti, kterým se zjevila Panna Marie, nemyslím si, že by byly někým hypnotizované, že by si vymýšlely, už proto odkud a z jakých poměrů pocházely, kde by přišly na výroky spojené se zjevením a že by neobstály u křížových výslechů pokud by to byla "fikce". Já ti něco povím, docela je to s tebou vyčerpávající, člověka vždycky něčím nakousneš, já jsem typ člověka, že jsem otevřená a ráda říkám svůj názor a slabinou moji je, že někdy nedokážu jen tak mlčet.
No a po příspěvcích kdy naše duchovní prohlašuješ za blázny a s nadsázkou pálíš naše kostely, nevím co si mám vlastně myslet. Jinak ti přeji brzké uzdravení a modlím se za tebe (teď ne proto, aby sis nemyslel, že jsi zlý a že to potřebuješ a bla bla, ale proto, že se mi chce).
josef, 10.3.2010 22:59 ... odpovědět
nesouhlasím
František Novotný, 11.3.2010 00:52 ... odpovědět
Neboj se, já považuji za blázny plno lidí a neomezuje se to ani zdaleka na některé duchovní vaší církve. Koneckonců, i mezi nimi mám nějaké přátele.
A "pálení kostelů" byla trochu nadsázka v reakci na některé extrémní projevy.
P.S.: Hypnóza a davová psychóza jsou hodně odlišné pojmy, další pojem je třeba sugesce/autosugesce. Ale to je jedno, všechna zjevení a podobné úkazy jsou skutečně vždycky záležitostí víry a já rozhodně netvrdím, že kdo tomu věří, je nějakým způsobem zaostalý, pouze tolik, že osobně v to nevěřím, protože tomu nechci věřit, stejně jako ten, kdo věří, tomu věřit chce. Podobné otázky víry jsou totiž vždycky zejména o vůli, ne o nějakém "objektivním" zkoumání. To už si pak totiž každý provede tak, že mu vyjde to, co chce, viz "argumentační ping-pong" (termín Jana Jandourka) ohledně Turínského plátna.
Každopádně bych rád tak nějak naznačil, že "okultista" nemusí mít (nemívá) rohy, ocas ani kopyto, a i když se s křesťanem povětšinou moc neshodne, může se s ním normálně a v klidu pobavit. S tímhle nemám sebemenší problém.
Děkuji za přání brzkého uzdravení a také přeji mnoho štěstí.
Anna, 10.3.2010 10:08 ... odpovědět
No jo, Františku, to jedeme pořád dokola, je zdokumentováno a zapsáno i zjevení Panny Marie a lidé přesto nevěří, nebudu tu vypisovat jednotlivce, mohl by si napsat, že nikdo jiný u toho nebyl, halucinace apod... Tedy např. r. 1900 Tung Lu Čína-velmi mnoho lidí, r.1917 Fatima, Portugalsko Lucia dos Santos, Francisco Marto a Jacinta Marto tyto negramotné děti, které se takřka nepodívaly dál jak za svou zapadlou vesničku měly vidění a není předpokladu, že by si to vymyslely, dle jejich výpovědí prostě nevěřím, že by toho byly schopny. R.1932 Beauraing Belgie-5dětí, r.1937 Heede im Emsland Německo-4dívky, r.1947 Tre Fontane Řím dospělý a 3děti, r.1947 L lle-Bouchard Francie-4dívky, r.1958 Terni Itálie-2děti, r.1967 Cefala Diana Itálie-4děti r.1968 Káhira Egypt zjevení obrovským zástupům lidí, r.1981 Kibeho Rwanda-6dívek a jeden chlapec, 1986 Manilla Filipíny spousta vojáků, 1986 Hrušivo Ukrajina tisíce lidí, 1990 Litmanová Slovensko Ivetka Korčáková a Katka Češelková...Nechápu jak tu někdo v diskuzi mohl napsat, že Pannu Marii nikdo nikdy neviděl nebo něco v tom smyslu. Zdokumentovaných a potvrzených zjevení a zázraků je mnoho, nechápu co by lidé ještě více chtěli a potřebovali, pravděpodobně zjevení osobně každému zvlášť.
A ten okřídlený slon ve stodole by se mně líbil (o:
František Novotný, 10.3.2010 16:50 ... odpovědět
Předpokládám pak, že zajisté věříte v návštěvy mimozemšťanů, neboť za posledních řekněme 50 let je jich zapsáno a zdokumentováno daleko víc, než zjevení panny Marie troufám si tvrdit za celou historii.
Já nevěřím ani v jedno. Něco přisuzuji halucinacím, něco davové psychóze, něco neschopnosti dětí rozlišit mezi fantazií nebo snem a realitou (jo, taky jsem byl dítě a "viděl" různý věci), něco prostě obyčejnému podvodu. Vidím to společně s doktorem Františkem Koukolíkem, který by vám mimochodem určitě podrobně vysvětlil, jak co funguje v lidském mozku: "lež je vždycky pravděpodobnější než zázrak." Už jenom proto, že s lidmi, kteří lžou, se setkávám velmi často, ale ducha babičky, marťana nebo pannu Marii (když nepočítám sochy a obrázky) jsem tedy ještě v živoě neviděl.
František Novotný, 9.3.2010 22:49 ... odpovědět
Ještě poznámka k tomu, jestli "věřím člověku, který pravděpodobně zažil klinickou smrt": Především, otázka stojí tak, jestli věřit člověku, který napsal na internet, že něco prožil. Já můžu napsat, že doma ve stodole chovám okřídleného slona, a potom se účelově a demagogicky ptát, proč věříte, že je země kulatá, když nevěříte mně mého slona. O tom, co někdo napsal nebo co tvrdí, mám pochopitelně tím větší tendenci nevěřit, čím je výpověď podivnější a nepravděpodobnější. Je to jako s tím soudem, který neuznal obhajobu cikána, co by prý skinheady prohozen výkladní skříní a snažil se z nechráněné výlohy zachránit aspoň pár věcí.
Druhá věc je, jestli připouštím existenci fenoménu klinické smrti. Tam je snad jasné, že ano. Tento fenomén je mnohokrát popsán a zdokumentován.
Anna, 9.3.2010 21:40 ... odpovědět
No Františku na praktického lékaře se opravdu obracet nemusím (o: Základní znalosti opravdu mám, myslím, že takový tupec nejsem, jak tu naznačuješ. Spíš jsem ten dotaz k tobě špatně podala a špatně si tvůj příspěvek přečetla a následně na něj takto reagovala. Nemyslela jsem, že když netluče srdce nastává smrt a šmitec...Je spoustu případů kdy dle lékařů byl člověk z medicínského hlediska mrtvý, ale přesto se po několika hodinách probral a lékaři to vysvětlit lidským rozumem nedovedou...
A nic ti nevnucuji, jasně jsem napsala, že pokud si to nepsal ty beru zpět! Tak nebuď dotčenej, co by jsme měli říkat teprv my, po všech tvých příspěvcích. (o:
František Novotný, 9.3.2010 22:42 ... odpovědět
Samozřejmě, že existují případy, kdy byl člověk lékařem shledám mrtvým a probral se třeba při převozu v rakvi. Existují i naprosto raritní situace, kdy se domnělý nebožtík probral na vlastním pohřbu, a to i v dnešní době. Vysvětluje se to prostě tak, že životní funkce byly natolik slabé, že je lékař nezaznamenal a mylně konstatoval smrt. To se někdy stane, a to i dnes při současné úrovni medicíny.
Klinická smrt, tak, jak je obvykle chápána, je ale něco o hodně jiného. V případech těchto "procitnutí v rakvi" totiž s největší pravděpodobností, asi tak 99,9%, nebyly na delší dobu životní funkce přerušeny. Jinak by se ten člověk už neprobudil.
Mimochodem, existují lidé, kteří dovedou své životní funkce pomocí vůle utlumit natolik, že je ani lékař nerozezná. To jen tak pro zajímavost.
Pro Františka, 9.3.2010 13:44 ... odpovědět
Teď jsem pročítala diskuzi se staršími daty, pokud si to v tématice okultismu nebyl ty, tak tady 30.9.2008 o klinické smrti píšeš, jsi tam podepsán. : František Novotný, 30.9.2008 19:33 ... odpovědět
Ne, myslel jsem pravoslavného duchovního Libora Halíka. Tomáš Halík je inteligentní člověk a neplácá kraviny.Zaprvé tvoje vyprávění si opravdu nemám jak ověřit a zadruhé je zvláštní, že v klinické smrti lidé zažívají zážitky související s jimi vyznávanou vírou nebo je aspoň tak interpretují. Existují i lékařská vysvětlení takových stavů, především je třeba dbát na to, že ve stavu klinické smrti člověk stále žije, není to žádná "chvilková smrt." Jo a už jsem domluven s pár lidma, že půjdeme do pekla spolu, když nás tam pořád posíláte (a my se nechceme vzpírat rozhodnutí vašeho "božího" soudu), takže to tam nebudeme mít tak zlý.
... - Jan Boštík z www.klinickasmrt.cz nebyl před svým úrazem žádného vyznání, doma se ani o Bohu nebavili, takže tady s tvým příspěvkem to dohromady nejde. A ještě by mě zajímalo kde jsi vzal teorii, že člověk, kterému na několik minut přestane bít srdce, neběží mu životní funkce a doktory je ohledán jako mrtvý, že přesto žije? Z jaké literatury si tuto informaci získal, jaký lékař to napsal a jak vysvětlil? Z lékařského hlediska by mě to zajímalo. A dále tady sděluješ osobě, která pravděpodobně prožila klinickou smrt, že si nemáš tuto informaci jak ověřit-dost úsměvné...(o: Buď věříš nebo ne. A věříš Františku, teď s troškou nadsázky, že je země kulatá? Neobelhali nás kosmonauti a vláda údajnými fotografiemi z vesmíru, nežijeme pod vlivem nějakých účelových lží? Byl jsi při tom když se fotila naše planeta z vesmíru? Takto přesně reaguješ ty na vše svaté a církev...
František Novotný, 9.3.2010 20:26 ... odpovědět
Ano, takhle jsem se o klinické smrti zmínil. Já měl na mysli autorství delšího příspěvku o klinické smrti z náboženského hlediska, který jsem já rozhodně nepsal.
Ad smrt a funkce srdce:
Je vidět, že v oboru lékařství nejste příliš zběhlá; já sice nejsem lékař, ale jisté základní situace mi jsou tak samozřejmé, že se poněkud podivím, nezná-li je někdo.
Takže, polopatě:
Smrt pochopitelně nenastává okamžikem zástavy srdce, to by potom totiž bylo nesmyslné dávat někomu srdeční masáž a vůbec resuscitovat. Smrt nastává v okamžiku odumření mozku, kdy je již nenávratně zničen kritický podíl mozkových buněk. Pak už nemá tělu co "šéfovat" a nastává existus letalis, neboli smrt, z níž se, mimo zpráv o zázračných zmrtvýchvstáních, kterým můžete a nemusíte věřit, ještě nikdo neprobral.
Klinická smrt je stavem, kdy srdce nepracuje a nepracují tím pádem ani orgány, mozek však stále ještě částečně pracuje, čímž se člověk nachází ve stavu změněného vědomí. V něm, následkem odumírání mozkových buněk, vnímá prožitky, které jsou podobné účinkům některých halucinogenních látek, především LSD. K typickým takovým zážitkům, popisovaným jak lidmi, kteří se probrali ze stavu klinické smrti, tak uživateli LSD nebo praktikanty metody holotropního dýchání, patří vize tunelů se světlem na konci, pádů do neurčitých víru světla nebo barev a podobně. Není vyjímkou, že se tyto prožitky asociují s výkladem náboženské povahy, tedy kupříkladu jako "cesta k bohu", "brána do zásvětí" a podobně. Z čistě lékařského hlediska se nejedná o žádnou "zkušenost smrti", nýbrž o případ, kdy se podaří na poslední chvíli zachránit život.
pokud máte další nejasnosti, obraťte se na vašeho praktického lékaře, já opravdu už nevím, jak bych to vysvětlil.
S pozdravem
František Novotný
Anna, 9.3.2010 12:18 ... odpovědět
Zdá se mi, že 24.2.2010 v diskuzi o okultismu jsi ve svém příspěvku napsal mj. " ... Kdo může dnes s určitosti tvrdit, že Bible po tolika letech nemohla byt přepsána? Je spoustu důkazu o tom jak lidé prodělali klinickou smrt a popisují své zážitky na prahu smrti, možná by si lidé měli přečíst právě tyto knihy a pak by možná pochopili, že celá tato debata je vlastně o ničem... - Nebo si to nebyl ty, Františku? Sice tam není nikdo podepsán, ale řekla bych, že jsi to psal ty. Pokud ne, beru zpět a vzkaz (www.klinickasmrt.cz) posílám tedy jinému neznámému autorovi.
František Novotný, 9.3.2010 20:29 ... odpovědět
Opakuji, tento vzkaz jsem rozhodně nepsal. Jsem aspoň elementárně vzdělaný v historii, je mi známá existence takových exemplářů biblických textů, jako je kupříkladu Sinajský kodex, a nepropagoval bych tu tudíž hloupou teorii o tom, že Bible mohla být dle libosti přepisována. Nepodsouvejte mi laskavě takové nesmysly do úst.
Děkuji.
Josef, 23.2.2010 13:04 ... odpovědět
http://www.pravoslavi.cz/filmy/flash/exorcismy/
František Novotný, 7.3.2010 21:52 ... odpovědět
No hej, ty exorcismy jsou naprosto dokonalý, přál bych si mít některýho z těch lidí jako vokálistu v kapele.
Anna, 8.3.2010 12:14 ... odpovědět
Největší tragédií a výhrou pro Satana je, když lidé v něj nevěří...
Zajímalo by mě Františku proč sem neustále píšeš??? Pokorného křesťana tím nevyprovokuješ, nenaštveš, na druhé straně, se neustále připomínáš tím, aby jsme se víc a víc modlili, tady je jasně vidět jak je to za svět třeba. Takže negativní věci se obrací v dobré, za což Bohu díky. Jinak přímo k tobě, na mě to působí, že přes ty tvoje příspěvky voláš o pomoc (ani si to asi neuvědomuješ).
Anna, 8.3.2010 15:03 ... odpovědět
Ještě se tu zmiňuješ o zážitcích klinické smrti, tak tady je taky jeden: www.klinickasmrt.cz
A jinak Františku, přiznej se, že nás máš rád a naše stránky, nikdo jiný sem nechodí tak často jako ty. (o:
František Novotný, 8.3.2010 18:30 ... odpovědět
O klinické smrti jsem nepsal já.
Na těchto stránkách jsem byl včera cca po měsíci a něco a dnes znovu, jestli někdo odepsal.
Karel Bašta, 2.2.2010 10:16 ... odpovědět
Něco o prokletých předmětech:
http://www.exxephoto.estranky.cz/clanky/slovnik/proklete-predmety
Mozol Milan , 31.1.2010 08:05 ... odpovědět
Ďakujem Bohu že otec HAVLÁT je tu medzi nami
Jindra Hojer, 18.10.2009 12:12 ... odpovědět
Ahoj milý Františku.Rácio a irácio si nejsou v protikladu,ale vzájemně se doplňují.Nelze se plně spolehnou,co vidíme.Naše oko ,které je v podstatě kamera přenášející mozku vjemy.Ten tyto obrázky poskládá do smysluplné podoby.......Tóbijáš je doprovázen chlápkem,o kterém netuší že je to anděl.Na konci pouti kdy ho chce za prokázáné služby odměnit,ten se dá poznat.Tob12/15-atd.Já jsem Refaél,jeden ze sedmi andělů,kteží jsou připravení ,aby vcházeli před Hospodinovu slávu."Tu se oba(Tóbit a syn Tóbijáš)zděsili,padli na tvář a zmocnila se jich bázeň.Refáel jim však řekl:,,Nebojte se,pokoj vám.Dobrořečte Bohu po všechny věky.Dokud jdem byl s vámi,nebyl jsem s vámi z vlastní laskavosti,nýbrž z Boží vůle.Jemu,dobrořečte po všechny dny a pějte mu chválu.Mohli jste vidět,že jsem nic nejedl:co vám bylo dáno vidět,bylo jen zdání............
František Novotný, 22.11.2009 17:14 ... odpovědět
A co já s tím? Já nejsem ateista, opět opakuji.
lubomír, 29.4.2009 12:34 ... odpovědět
jestli to dobře vidíš , tak bud bratře rád
Barbora, 20.4.2009 21:27 ... odpovědět
Pěkný pořad. Ale na Harryho Pottera prostě nedám dopustit. Přijde mi, že nikdo, kdo Harryho Pottera krtizuje, ho doopravdy nečetl. Jinak by věděl, že je o jiných hodnotách, než jen o kouzlech. Kouzla jsou prostředek, ale základním tématem je boj dobra se zlem (jako v každé pohádce). Hlavní hrdinové nakonec dochází k přesvědčení, že láska je největší kouzlo a díky lásce a sebeobětování zachrání svět před nepřítelem, který je jinak v mnohém silnější, než oni. Harry Potter je kluk, který měl složité dětství, ale dobrovolně se rozhodl bojovat za stranu dobra a zůstal ji věrný i přes obtíže, které mu to přinášelo. Nevidím v tom víc duchařiny než ve Večerníčku.
František Novotný, 21.4.2009 08:56 ... odpovědět
Jak by řekl pan Kodet: "Ona nevidí, my vidíme":)) Mám za to, že v tomto pořadu je poměr mezi racionálním uvažováním a emočním uragánem asi ve stejném poměru, jako v "dokumentárním" snímku Vítězný lid.
Irena, 13.11.2009 23:58 ... odpovědět
K tvému projevu musím uznale konstatovat, že na věk mezi 6 - 9 let jsi pozoruhodně vzdělaná a vyspělá. Pokud je ti více a jsi gramotná, tak se ti pokusím sdělit, že nikdo dospělý se dětskou knížkou ve většině případů nenechá oivlivnit natolik, aby byl iracionální. To je totiž jádro věci - knihy o Harry Potterovi působí sugestivně na DĚTI - a ty uvádíš argumenty dospělého. Každé dítě má svůj pohled omezený - nemá zkušenosti dospělého - např. vidí ve filmu létat lidi vzduchem - není to zatím tak jednoduše možné, ale dítě může tuto realitu chtít zkusit. Máš nervy na to, abys postavila např. vlastní dítě na střechu a hodila ho dolů, aby se přesvědčilo, že to není tak docela pravda? Asi ne, že. Nebo že bys skočila sama dolů a "létala". Také to neuděláš.
A stejný problém vidí p. Pavel Havlát v knihách i filmech o různých magiích. Navíc kniha je velmi dobře napsaná a proto velmi sugestivní.
Mám osobní zkušenost s ovlivňováním dětí filmem - pamatujete se zajisté na pohádkový seriál o Arabele, že? V ní se kouzla prováděla pomocí prstenu - a děti ve škole (2. - 5. třída) si navzájem začli prodávat zaručeně kouzelný prstýnek - stačí aby jedno začlo, a je zde lavinová reakce - a některé dokonce kradli peníze svým rodičům, aby si prstýnek mohli vyzkoušet. To je opravdu podle vás nečekaná reakce? Ne, je přece naprosto logická a nemá chybu - a to je přesně ten důsledek tohoto druhu knih a filmů. Jsou na jednu stranu velmi realistické, protože používají prolínání světa reálného, který děti znají, se světem iracionálním tak přesvědčivě, že dětem to připadá normální. Než získají zkušenosti, může být i pro jedno jediné dítě už pozdě - a vezmeš si ho na svědomí tím, že budeš propagovat něco, čemu sama nerozumíš?
František Novotný, 22.11.2009 17:13 ... odpovědět
Dítě může zkusit létat vzduchem taktéž po shlédnutí pohádky o princezně Jasněnce a létajícím Ševci, nemluvě už vůbec o Jeníčkovi a Mařence, která může děti nabádat k upálení nějaké paní důchodového věku v peci. Úplně nejvíc bych ale varoval před knížkou, v níž hlavní postava zemře a třetího dne vstane z mrtvých. Co kdyby to děti chtěly zkoušet?
Anna, 7.3.2010 13:15 ... odpovědět
Jde o to, co ty pohádky v dětech vyvolávají...(kde je víc tajemna-zla, magie, než je zdrávo).
Petr, 9.3.2010 10:14 ... odpovědět
Nebezpečí sledování filmu Harryho Pottera je především v tom, že hlavní hrdina dosahuje své moci pomocí magie, je uplně jedno, že ji používá k dobrému účelu, naopak v tom je film zaludnějsí a horší. Může děti dovést k modloslužbě.
Katoličtí světci, skutečně létali, uzdravovali nemocné na těle i duchu. Např. Sv. František, Josef Kopertinský ....
To nebyla filmová fikce, ale realia a tuto moc měli od Boha Otce a jeho syna Ježíše Krista naplněni Duchem Svatým
Josef, 19.4.2009 13:18 ... odpovědět
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/166752-desivy-ritual-prinaset-lidske-obeti-se-vraci.html
Satan byl puštěn ze řetězu,následky si poneseme všichni a děkujme Pánu Bohu že to bude na tomto světě.
František Novotný, 19.4.2009 22:58 ... odpovědět
Četl jsem. Bulvární článek v napůl bulvárním médiu, založený na senzačním titulku, pár faktech a pár na nich nesmyslně postavených fantasmagorických spekulacích. Prosím vás, mějte na paměti, že cílem novináře je na prvním místě zajistit čtenost, ne seriózně informovat. Tady to vidíme ukázkově: Co nám článek řekl: informoval nás o jedné vícenásobné rituální vraždě (tam je toto označení celkem bez diskuze), o dvou vraždách (z toho jedné vícenásobné), jejichž pachatel se po svém zatčení odvolával na volání a službu nadpřirozené bytosti a o údajně rituálních sebevraždách, s jejichž rituálností to minimálně ve značné části případů bude něco jako s dívky znásilňující post-mormonskou církví v USA, tzn. blábol novinářů a aktivistů (znám z vlastní zkušenosti, jak novináři v podobných případech postupují).
U těchto několika případů autor sděluje také zajímavý fakt, a to ten, že se jednalo o velmi mladé osoby, někdy i kolem a pod 15 let. To je pro zločiny páchané ve jménu Satana nebo se na Satana zpětně odvolávající typické. Především to ukazuje na naprostou nesmyslnost rozšířené pověry, podle níž tu existují jakési tajné skupiny "skutečných" satanistů a pak pubertální jedinci "kteří si na to hrajou." Na případech vidíme, že je to spíše naopak. Zločiny páchají ti pubertální jedinci, kteří si na to evidentně nahrajou, což si ostatně zpravidla nehrajou ani ti, kteří nic nepáchají a to, že někdo jejich názor bagatelizuje jako hru, vypovídá buď o neochotě dané osoby připustit reálnou existenci toho názoru nebo přímo strach z něj, nejčastěji obojí. Tzv "velcí satanisté" (zejména tak o 30 let výše) zpravidla sami od sebe neublíží ani kuřeti.
Náš autor se ovšem mýtu o tajných sektách "velkých" satanistů nechce vzdát (senzačnosti by ubylo) a krmí čtenáře svými spekulacemi o satanistických kultech infiltrujících se do vzdělávacích systémů. To je na úrovni konspiračních teorií o tajné síti "zlých" satanistů, mezi něž patří většina předních světových politiků, nebo o utajovaném kontaktu vlády USA s mimozemšťany.
Neberte prosím novináře tak smrtelně vážně.
Barbora, 20.4.2009 21:11 ... odpovědět
Bububu:-)
Upřímně lituji ty, kteří těmto a podobným blábolům věří. Netvrdím, že satanisti nejsou, ale tohle mi spíš přijde jako jeden z celé řady článků na téma: "Slyšeli už jste o tom, jak je naše společnost zkažená? Tak já vám řeknu něco, co jste ještě neslyšeli..."
František Novotný, 21.4.2009 08:52 ... odpovědět
To, že satanisti nejsou, netvrdí snad nikdo, už proto, že drtivá většina z nich se k tomu hrdě hlásí. Nikdo ani samozřejmě nepopírá, že čas od času dochází ke kriminálním případům páchaným ve jménu Satana nebo se zpětně na něj odvolávajícím (z různých pohnutek - pokus o ospravedlnění sám před sebou, o racionalizaci činu, nejčastěji asi o nižší trestní sazbu). Nicméně, tyto kriminální případy vykazují tolik znaků spontánnosti, že spřádat teorie o satanských kultech infiltrovaných ve vzdělávacím systému je opravdu fantasmagorie. Žádné znaky propojení nebo centrálního řízení pachatelů nejsou, naopak.
Radka, 1.4.2009 14:58 ... odpovědět
Mám tomu rozumět tak, že pan František Novotný je satanista? Je dobré pojmenovávat vše pravými jmény. A prosím Dejva, je-li křesťanem, aby neurážel druhé lidi...
František Novotný, 16.4.2009 10:26 ... odpovědět
Nemáte tomu tak rozumnět.
josef, 18.4.2009 12:08 ... odpovědět
Raduško,
a toto je co http://www.youtube.com/watch?v=42FonSFvP6c vzývání Ducha sv.?On se k tomu sám hlásí a není třeba to ani psát.
Allegor, 19.4.2009 23:10 ... odpovědět
Tohle? To je má oblíbená skladba Darkzone Martyrium z mého oblíbeného debutního LP Moon in the scorpio mé oblíbeného norského black metalového projektu Limbonic Art. Nahráno v sestavě: Demon + Morfeus - vokály, kytary, basa, klávesy, samply, programování elektronických bicích.
František Novotný, 20.4.2009 16:05 ... odpovědět
Pardon, zas jsem se podepsal přezdívkou. František Novotný.
Hanka Tlustá, 16.2.2009 22:08 ... odpovědět
Proč už toho nenecháte, Františku ? Co vás nenechá v klidu?
František Novotný, 17.2.2009 23:21 ... odpovědět
Občas sem mrknu a když někdo napíše, reaguju. Když jsem sem už jednou začal psát, tak tomu sem tam ty cca 2 minuty věnuju.
Milan Laub, 10.2.2009 15:03 ... odpovědět
Diky Bohu za otce Pavla a otce Vellu.
František Novotný, 15.2.2009 19:00 ... odpovědět
Jako divadlo jak jsem psal celkem dobrý, ale tohle mám pořád radši:
http://www.youtube.com/watch?v=42FonSFvP6c
Jindra Hojer., 30.12.2008 15:03 ... odpovědět
Ahoj Františku .Tejdle nemám čas.Ale po svátku tří králu Ti vyjevím,jak to je s tím světem který není vidět.Zatím ahoj.(Saprlote Frantíku ,že ty si nedáš pokoje s těmi provokacemi vůči duchovnímu světu)!!
František Novotný, 30.12.2008 18:05 ... odpovědět
Mě je to ale s tím duchovním světem jasný.
Dejv, 24.1.2009 17:21 ... odpovědět
Něco vám řeknu,pane Františku.Pořad byl skvělý,exorcista pěkně vše vysvětloval a mluvil.I pokud vás pořad nezaujal,nemusíte to psát tak odpornými a urážlivými slovy. Vašimi odpudivými komentáři v tomto článku mě znechutily natolik ,že vám chci říct toto: VY PODĚLANEJ ATEJISTO,POKUD SE VÁM LÍBÍ URÁŽET VŠECHNO SVATÉ,MLUVIT O PÁLENÍ KOSTELŮ,KŘEŠŤANSKEJCH BUBUBU A PODOBNĚ,TAK SE NA TO VYKAŠTLETE A CHOĎTE SI RADĚJI NA STRÁNKY S TÉMATIKOU DÉMONŮ,ĎÁBLŮ A JINÝCH NESTVŮR.
František Novotný, 30.1.2009 07:21 ... odpovědět
Týjo, to bylo drsný, teJisto.
Víš, já nejsem Atheista. A naučte se česky.
mikol, 31.1.2009 20:25 ... odpovědět
No tak jsem si to všechno přečetl p. Framtišku a řeknu Vám,že jste docela zajímavý člověk. Aby jste se potom nedivil. Já být Váma tak bych s toho měl bobky. Takové peklo co si myslíte to je o něčem jiném. Bůh s Vámi. POKOJ VÁM I VAŠI RODINĚ.
František Novotný, 2.2.2009 18:28 ... odpovědět
Já ale jsem sám sebou a bobky z toho nemám. Měl jsem o tom hodně bláznivé představy v dobách, kdy jsem o tom nic nevěděl. To bych možná (ale jen hodně možná) dokonce věřil tomuhle pořadu. Ale víte co, některých věcí se člověk nejvíc bojí, když o nich nic neví.
Olda Kubeček, 5.5.2009 16:32 ... odpovědět
Děkuji za tento nádherný a poučný pořad.
Venda, 15.12.2008 11:49 ... odpovědět
Cely vas porad o exorcismu jsem sledoval pozorne a s napetim.A musim rici,ze mi bylo odpovezeno na mnoho otazek.Konecne se mi dostalo potvrzeni toho,co jiz dlouho citim ve svem srdci.Vas porad byl uzasny a otec Pavel svymi slovy upevnil nejen me presvedceni,ale i mou viru.
Z celeho srdce Vam dekuji!
František Novotný, 21.12.2008 20:51 ... odpovědět
Mě bylo také zodpovězeno na mnoho otázek:)
Josef, 5.12.2008 10:49 ... odpovědět
Tak co Františku,
napiš nám dojmy tvé konzultace s P.Kodetem.
http://www.jesus.sk/svedectvi/Stala-jsem-u-brany-nebe-a-pekla
http://spiritlessons.com/Documents/a_divine_revelation_of_hell/Czech_Bozi_Zjeveni_Pekla.pdf
František Novotný, 9.12.2008 23:58 ... odpovědět
Bohužel, pan Kodet neodpověděl nic. Podotýkám, že mail byl psán velmi slušně a zdvořile. Momentálně si v klidu poslouchám svůj oblíbený black metal a ani nijak neočekávám, že by pan Kodet odepsal.
František Novotný, 10.12.2008 00:05 ... odpovědět
Jinak pokud jsem si stále občas říkal, že to s těmi křesťany a jejich bububu není tak hrozné a že taková je jen jejich malá část, po článku "Zjevení pekla" jsem se utvrdil, že mám pravdu - je to křesťanstvo skutečně tak ubohé, čest čestným vyjímkám.
Vivat Pandemonium.
František Novotný, 10.12.2008 00:10 ... odpovědět
Aktualizace, po přečtení části článku z té šílené stránky (kde jsem se už dočetl takových věcí...) jsem na chvíli pocítit jisté nutkání spálit kostel. Ovšem jsem přeci jenom uvažující člověk.
Pys, 26.11.2008 19:54 ... odpovědět
Vřele doporučuji tuto přednášku, obávám se, že P. exorcista splňuje všechna kritéria:
František Koukolík, Vzpoura deprivantů
http://www.hvezdarna.cz/index.php3?s=11&subs=1
František Koukolík, Vzpoura deprivantů
15. 5. 2007, 75 minut
video 720x576 (avi, DivX, 135 MB)
video 352x288 (avi, DivX, 94 MB)
video pro mobil 176x140 (3gp, 65 MB)
pouze audio (mp3, 27 MB)
Josef, 5.12.2008 11:26 ... odpovědět
Tyto pohledy a poznatky má p.Koukolík nastudované inteligencí a odezíráním ze života člověka a dějin tohoto světa,ale zapoměl si na pomoc vzít Toho od kterého toto všechno povstalo,aby mu řekl jakým způsobem má na věci o kterých mluví nazírat a jak je zpětně hodnotit.Doporučuji přečíst knihu S Marií proti démonům / Tomáš J. Bahounek / Olomouc : Matice cyrilometodějská, 1996
František Novotný, 11.12.2008 20:25 ... odpovědět
Já jsem si démona na pomoc vzal a klidně vám řeknu, že Koukolík má pravdu.
František Novotný, 11.12.2008 22:48 ... odpovědět
Samozřejmě tak, že má pravdu ohledně těch lidí posedlých mocí, jinak tam taky mele spoustu kravin.
BuBu, 26.11.2008 18:59 ... odpovědět
Ach Bože, kde to jsme!
Anežka, 5.12.2008 11:22 ... odpovědět
To není BUBU, to je pravdak zamyšlení...
František Novotný, 19.11.2008 23:56 ... odpovědět
Tak kontakt nalezen, vyčenichán, mail s pár dotazy jsem panu Kodetovi odeslal. Tak uvidíme.
Anežka, 5.12.2008 11:45 ... odpovědět
A co Vám odpověděl? Podělíte se s námi, Opravdu nás to zajímá. Díky!
Magdalena, 30.10.2008 01:53 ... odpovědět
http://www.eauk.org/resources/info/listings/alternativemedicine.cfm
stenly, 19.10.2008 18:45 ... odpovědět
dekuji moc za tak pekny porad, ktery nas nuti se opravdu nad tim vsim dukladne zamyslet a hlavne verit nasemu panu bohu. Dekuji panu Kratkovi,ze umi do studia pozvat vzdy prijemne hosty a dovede debatu tak obohatit.Preji mu tez hodne uspechu.
František Novotný, 23.10.2008 10:36 ... odpovědět
Tak jednou to sranda byla, ale zkoušel jsem se na to dívat i podruhý a už se dostavil efekt opakovaného vtipu. Už nerozesmál ani Harry Potter ani Ježíš Kristus patrně jako majetek a nástroj církve.
Jindra Hojer, 10.10.2008 14:37 ... odpovědět
Ahoj Františku.Do pekla se nechodí ale odchází se z něj domů.Peklisko je tady.Bitvy,války Osvětim.
Frant, 10.10.2008 17:27 ... odpovědět
Vidíš, a já to tady mám rád. Příroda, umění, přátelství...
František Novotný, 6.10.2008 01:21 ... odpovědět
Jo teď jsem si zkusil odříkat tu modlitbu co je na konci a v pohodě, žádné křeče se nedostavovaly, nic takového, dokonce ani dech jsem neztrácel při mluvení. Jakto, že jsem se nesvíjel bolestí po zemi, pane Havláte?
Jinak samozřejmě to neberu vážně a se všemi skupinami, kterých jsem se během modlitby zřekl se budu stýkat normálně dál. Chtěl jsem jen dokázat, jaký je ta věc švindl.
Miloš, 13.10.2008 18:18 ... odpovědět
Nebudu zdržovat, jen pozdrav pro p. Františka.
František Novotný, 13.10.2008 20:53 ... odpovědět
Dík, taky zdravím.
Anežka, 5.12.2008 11:12 ... odpovědět
František - jak pěkné jméno a kolik světců tohoto jména... Věřím, že až prohlédnete, budete k nim patřit i Vy. Bůh nás má rád, nenechá nás v rukou Satana.
Jindra Hojer, 29.9.2008 22:32 ... odpovědět
Ahoj Františku.
Dost ,že jsi se ozval,již jsem měl o tebe starost,co je s tebou .Asi jsi myslel p. Tomáše Halíka.Nu několik knížek od něho doma mám.Ale tu parafrázi z moderním peklem je ryze z mojí produkce.Asi se jedná z mé strany o profi-deformaci pracovníka elektrárny,kdy zařízení kotelny vzkutku může vyvolat určité asociace moderního pekla.Já jsem fakt v roce1993 málem umřel ,a zážitky okolo toho byly udivující. To atejistům(bez urážky) lze jen těžko vysvětlit.Jako by chyběla slova , která by to přesně definovala.Duchovní svět je opravdu faktický!Dál jsem se nedostal,protože mne poslali zpět,že zde mám ještě nějaké úkoly,než nadejde můj čas.Františku ,,sekej ltinu".Vše se někam zaznamenává.Každy skutek,myšlenka i pocit.Chudáci násilníci a teroristi.(to bude vostuda)!
František Novotný, 30.9.2008 19:33 ... odpovědět
Ne, myslel jsem pravoslavného duchovního Libora Halíka. Tomáš Halík je inteligentní člověk a neplácá kraviny.
Zaprvé tvoje vyprávění si opravdu nemám jak ověřit a zadruhé je zvláštní, že v klinické smrti lidé zažívají zážitky související s jimi vyznávanou vírou nebo je aspoň tak interpretují. Existují i lékařská vysvětlení takových stavů, především je třeba dbát na to, že ve stavu klinické smrti člověk stále žije, není to žádná "chvilková smrt."
Jo a už jsem domluven s pár lidma, že půjdeme do pekla spolu, když nás tam pořád posíláte (a my se nechceme vzpírat rozhodnutí vašeho "božího" soudu), takže to tam nebudeme mít tak zlý.
Jindra Hojer, 26.9.2008 22:25 ... odpovědět
O volovi a funkci
Byl jednou jden Vůl ,a ten se stal managerem veřejného záchodku. Když jse ve své nové funkci ujistil ,začal každemu ,kdo se tam přišel vyčůrat vysvětlovat, že bez něho by to vůbec nešlo.Vykládal to i těm,kdo tam přišli za větší potřebou!Rosomák ,jednou ,když si dopínal poklopec ,prohlásil:To je ale Vůl!!!Ten běžel na ústředí,nabonzoval Rosomáka,že mluví sprostě.
Toho okamžitě zavřeli,a Vola povýšili.Ten už v novém obleku se jen promenádoval,a každému vykládal a radil ,jakse má správně makat.Až se zvířátka naštvala a nakopala Volovi zadnici.Ten povolal vojsko ,a ta všechna neposlušná zvířátk postřílela!A šel vejš.Byl ministrem financí,předsedou vlády a nakonec hlava státu!Pod jeho vedením ,vrazi vraždili,zloději kradli,násilníci znásilňovali a bezdomovci chcípali hlady.A do toho všeho vydal Vůl memorandum( prohlášení),že od úsvitu dějin,se zvířáátka neměla lépe,než za jeho vlády.Inu,to je tak ,když dáte volovi funkci!
Jindra Hojer, 23.9.2008 19:16 ... odpovědět
Bajka o moderní tržní ekonomice.
Byla jednou jedna kravka,která dojila velice chutné mlíčko.Jednou se doslechla, že než kvalita mlíčka je nejduležitější zisk.
A začala od té doby mlíčko ředit vodou a maskovat to chemikaliema.Z počátku podíl vody a chémie nebyl patrný ani závadný.Zisk od té doby vzrostl.Byl tvořen rozdílem v ceně kvalitního mlíčka a přidané vody včetně chemikálii.Ale milá kravka podlehla mamonu výdělku.Protože kdo miluje peníze peněz se nenasytí a počala zvyšovat podíl vody a chémie v mlíčku.Až to jednoho dne přehnala ,a po konzumaci takto ,,proměněné" vody v mléko hodně telátek onemocnělo ba některé i umřela.Nu a tak toje vždy když jsou zvířátka vysraná(chamtivá).
puope, 18.9.2008 20:22 ... odpovědět
kdo jste FRANTIŠKU?
František Novotný, 20.9.2008 14:59 ... odpovědět
No, jako jeden z mála jsem tu celé své občanské jméno uvedl, takže mi to přijde jako trochu zbytečná otázka. Adresu uvádět nebudu, max. upřesním obec - Třemošnice, Pardubický kraj, býv. okres Chrudim.
Jindra Hujer, 22.9.2008 07:55 ... odpovědět
Milý Františku.
Když usedám na otáčecí křesílko.Před klávesnici počítače svého.Tu přistihnu se že tak činím z radostí z očekávání na odpovědi tvé.
Františku nerouhej se! Peklo již nemá podobu papundeklových kulis .Jako v pohádce Hrádky s čertem!
Ale má již zcela nové technologie.Kotle kdysy zavěšeny nad otevřeným ohništěm byly nahrazeny zcela novým zařízením.Kotle jsou uzavřené nádoby ve tvaru kolmého válce s konickým dnem.Opatřeny vztupními a výstupními elektrickými armatůrami vyrobené z poniklované oceli .Dále jsou opatřeny průzory pro pozorování duší uvnitř zařízení a regenerační smyčkou olejové náplně jimž je naplněn.
Ovšem i peklo má své problémy.Nedostatek čertovského dorostu,který nechce o nepřetržitém provozu ani slyšet.Dále ústředí rozhodlo posunout odchod do důchodu 600 let až na 650 let.A dokonce část čerchmantů se rozhodla pro emigraci do prostorů pod Kanadou.
František Novotný, 29.9.2008 19:35 ... odpovědět
To narážíte na tu zprávu o pekle pod Sibiří, kde ďábel mluví rusky, kterou tak děsně propagoval L.Halík?:)
František Novotný, 20.9.2008 15:00 ... odpovědět
A ještě můžu uvést e-mail: allegor@seznam.cz a ICQ: 317-097-497
Hujer, 16.9.2008 18:17 ... odpovědět
Ahoj Františku.
Autorem básně .Šest svící hoří a varhan hudba zšeřela atd,jsemsi pro Tebe dovolil vypůjčít od Jirky Wolkra.Ze zbírky básní Těžka hodina.Nebyl jen básníkem promlouvající k sociálním problémům své doby,ale i lyrik a romantik s velkou láskou a úctou k ženám.
Galantní chování k ženám rovněž vychází z křesťanství.Z kultu k panně Marii.Asi od 13 století po Kr.Toto uctívání k Marii pak potulní rytíři přenesli na urozené dámy hradních pánu.Pozděj igalantní chování jepřevzala i společnost měšťanská.
Malá Ukázka:
K svátku mé milé
Den jako jesle tichý je
na svátek panny Marie.
A já nejsem Josef ani Bůh otec
a přece vás milá mám rád.
Jdu k vám až večer gratulovat,
protože večer je světnička s andělem
a chlév s narozeným dítětem.
Dělníci už se z práce vrátili,
na nebe první hvězda vyletí.
Nesu Vám:básničku,kvítko a obětí,
lásku ve třech osobách.
Jiří Wolker.
No a například u mohamedánu je to s ženami jako z věcmi,nebo majetkem.
František Novotný, 18.9.2008 15:35 ... odpovědět
Krásná poezie.
I u těch Muslimů to je krapátek složitější, podle Koránu by žena tedy rozhodně neměla být jako majetek. To mnhoženství je tradice jasně předislámská a má čistě sociální původ - žen bylo prostě víc a někdo se o ně musel postarat. Korán naopak tomu zacházení se ženami dal nějaká pravidla, ačkoliv o nějaké rovnoprávnosti řeč být nemůže. To je skutečně výdobytek křesťanské civilizace a samozřejmě to souvisí s mariánským kultem, což ví myslím si prakticky každý, kdo není úplný ignorat v oblasti kulturně-historické..
zlý duch opravdu je , ale nemá větší moci nad Bohem, 15.9.2008 18:17 ... odpovědět
Musím říct, že jsem se setkala se zlem ve svém životě v mnoha podobách. Naše prokletí trvalo 25 let. Nebít otce Kodeta, který vysvobodil naši dceru od moci zla a nemocí, asi by už nebyla mezi námi. Neberte pořad na lehkou váhu. Jsou věci mezi nebem a zemí, které nikdy nepochopíme, ale jsou. A povzbuzení, pokud Bohu důvěřujete, nezklame vás. Proč to trvalo 25 let? Našli jsme velkou víru a dostali mnoho darů a milostí a uzdravení od Boha. Kdyby nás vysvobodil hned, možná bychom si toho nevážili a sešli z cesty. Můj bratr před 20 lety téměř uhořel a Bůh mu daroval do tří dnů novu kůži. Zázrak přišel moc brzy a bratr? Dnes je jedním z největších odpůrců Boha a ctí marnivé hodnoty. Proste a bude vám dáno.
František Novotný, 18.9.2008 15:39 ... odpovědět
Když mě bylo 16 let, 6 měsíců a 6 dní, zjevil se mi v 6:06 ráno Lucifer a dal mi důkazy, že vládcem světa je velký pekelný ohnivý králík s jeleními parohy, jehož je Satan pouhým služebníkem.
Anežka, 5.12.2008 11:16 ... odpovědět
Modlím se za Vás!
zlý duch opravdu, ale nemá větší moci nad Bohem, 15.9.2008 18:17 ... odpovědět
Musím říct, že jsem se setkala se zlem ve svém životě v mnoha podobách. Naše prokletí trvalo 25 let. Nebít otce Kodeta, který vysvobodil naši dceru od moci zla a nemocí, asi by už nebyla mezi námi. Neberte pořad na lehkou váhu. Jsou věci mezi nebem a zemí, které nikdy nepochopíme, ale jsou. A povzbuzení, pokud Bohu důvěřujete, nezklame vás. Proč to trvalo 25 let? Našli jsme velkou víru a dostali mnoho darů a milostí a uzdravení od Boha. Kdyby nás vysvobodil hned, možná bychom si toho nevážili a sešli z cesty. Můj bratr před 20 lety téměř uhořel a Bůh mu daroval do tří dnů novu kůži. Zázrak přišel moc brzy a bratr? Dnes je jedním z největších odpůrců Boha a ctí marnivé hodnoty. Proste a bude vám dáno.
František Novotný, 11.9.2008 02:50 ... odpovědět
Taky mám ukázku poezie:
"Už dost mám babo řečí tvých -
já okultista jsem!
Do karet sic nevidím,
však vím, co s životem!"
(Master´s Hammer)
Evžo, 10.9.2008 07:35 ... odpovědět
Milý Františku.
No nejlépe bude počkati na náš poslední výdech, a hyň sa hukáže.Argumentací ani empiricky se to nedá doložit.
Proto je víra vírou. Ale i nevěřící si snadno zpočítá, že milovat své bližní ,jako sebe sama( tedy žádné věšení se,nebo bandži-džampikg bez gumy na nuseláku)je určite dobré aj prospěšné pro společnost a obec.
Pro Františka
Šest svící hoří,a varhan hudba zšeřela,vodí nás křížovou cestou kolem kostela.
Za kostelem jsou louky, pole a na nich stromy rostou. K
Františkovi přiblížíme se již jen modlibou prostou,buď vůle tvá.
František Novotný, 10.9.2008 14:26 ... odpovědět
Já jsem zaprvé nikdy netvrdil, že jsem nevěřící. Zadruhé jsem nikdy netvrdil, že dodržování určitých morálních pravidel není pro spoelčnost a tím pádem pro každého jejího člena v konečném důsledku výhodnější než jejich přestupování.
Celou dobu tady kritizuji církevní mašinérii a zastrašovací až přímo manipulační taktiku, kteroukněží používají. Když například pan Balík (a to s některými jeho názory i souhlasím a vždy se mi jevil jako fajn člověk) nabádá dívku, aby vyznávala u zpovědijako hřích, že si přečetla horoskop v časopise, není to opravdu už nic jiného než vyvolávání pocitů viny a úzkostí a snha o lehčí manipulaci s člověkem. Už vůbec nemluvím o takových šílencích jako Kodet nebo Vella, kteří odsuzují i hellingerovy rodinné konstelace nebo právě Havlát odsuzující Harryho pottera.
František Novotný, 10.9.2008 14:27 ... odpovědět
Jo ještě - "šest svící hoří a varhan hudba zšeřelá" je dobrý obrat. Zní správně okultně.:)
Evžo, 9.9.2008 07:47 ... odpovědět
Milý Františku.
Nezkušen ve svém temnu zůstaň,
slepě žij si ke dni ze dne,
plných tři tisíce roků
v oko-li ti neprohlédne.
J.W.Goethe
Náš svět je vpodstatě produktem našeho mozku ,jako mozek sám. Jsme vědomí.
Immanuel Kant.
(Jostein Gaarder. Sofin svět)
František Novotný, 9.9.2008 22:07 ... odpovědět
Ve svém temnu zůstanu, leč nemám v plánu žít slepě a nezkušeně:)
Vy si žijte šťastně slepě ve vašem stádečku a kdyby přišly pochyby, nezapomeňte se zeptat pana faráře, popř. mu vysypat hříšky.
Evžo, 4.9.2008 20:52 ... odpovědět
Františku ,Františku.
Hrubost se obvykle plaví na stejných vlnách jako hloupost.
Měj se fanfárově u posledního soudu( eschatologie).
Ps: že ty jsi něco zlého provedl a bojíš se svých záznamu dobrého i zlého.(Já vím ,že si to přečteš čekajíce na recenzi)!A jinak zarytý atéjista je stejně nebezpečný ,jako fanatický věřící(fakt).
František Novotný, 5.9.2008 14:43 ... odpovědět
Za prvé si dovoluji citovat jedno staré přísloví: "Na hrubý pytel hrubá záplata." Když někdo prohlásí třeba takovou věc, že Pán prstenů (dílo zarytého katolíka) je magie (a tím pádem podle onoho pána nástroj Satana), nedá se říct nic jiného než konstatovat exitus letalis elementární soudnosti a rozumu.
Za druhé nejsem zarytý ateista ani nezarytý ateista.
Za třetí jsem vyvedl spoustu špatných věcí, opravdu špatných. To, co nazýváte "zlem" vy, ani nepočítám. To dělám pořád.
Mimochodem, našel jsem si kdesi nějaký přehled církevních sankcí a s uspokojením jsem zjistil, že jsem těžkým kacířem:)
anna, 29.8.2008 23:09 ... odpovědět
rada by som bola aby sa aj na slovensku viedli takéto témy"OKULTIZMU" na TV,a védomosť svojho správania by sa určite zlešila tým ,že od niekam sa dozvedia ľudia ako robiť pokánie a dobro milosrdenstva.Ani niektorý nevedia čo je ,a kto je za tým.Povedia si ,ved diabol nexzistuje.Vedia že je iba BOH.A to stačí./napr:na chlieb stačí len muka,a máme chlieb a jeme./Ich myslenie je asi táke.Potom aj tak robia.Ved iba JA som mudrý,nech ostátny to vidia.A výsledok je:"Budme všetci v jednom vreci!"
s pozdravom.ANKA.G.Sp.S.sk
anna, 29.8.2008 23:06 ... odpovědět
rada by som bola aby sa aj na slovensku viedly taketo témy"OKULTIZMU" na TV,a vedomosť svojho spravania by sa určite zlešila tým ,že od niekam sa dozvedia ľudia ako robiť pokánie a dobro milosrdenstva.Ani niektorý nevedia čo je ,a kto je za tým.Povedia si ,ved diabol nexzistuje.Vedia že je iba BOH.A to stačí./napr:na chlieb stačí len muka,a máme chlieb a jeme./Ich myslenie je asi táke.Potom aj tak robia.Ved iba JA som mudrý,nech ostátny to vidia.A výsledok je:"Budme všetci v jednom vreci!"
s pozdravom.ANKA.G.Sp.S.sk
Evžo, 25.8.2008 06:54 ... odpovědět
Vážení a milí.
Po letmém doteku smrti a prožitku kolem něho, jsem se začal více věnovat duchovnímu životu.Tedy hlavně čtením Písma ,Nu zjistil jsem,že lidstvo dělá přesně to , co si Bůh nepřeje, abychom činili!Problém atejismu tkví v tom, že nevědomky nahrává těmto silám zla.( pštrosí politika) .Magie,esoterika.Věždby. Hery Poter a Pán prstenů je magie jak ,,PRASE".Zatím co círve ustrnuly ,jakoby na barokním základu .Síly zla se zmodernizovaly a jsou jakoby in. Dnes se už neupisuje za váček zlata, ale vyřídíte si ,, výhodný úver "v bance ,a když nestačíte zplácet svůj dluh bance.Jde se nešťastník v zoufalství postavit před přijíždějící Pendolíno.Z čehož mají v pekle děsnou radost a dělají se jako že nejso vůbec doma. Chvála Krystu.
František Novotný, 31.8.2008 15:33 ... odpovědět
Nevím, nakolik se vás dotkla smrt, ale zajisté se vás dotkl buď smysl pro humor nebo akutní příhoda rozumová, lidově řečeno totální zhovadilost. A v každém případě pak ztráta elementárního citu pro mateřský jazyk. A to i lidé s Alzheimrem tohle zapomínají až jako poslední. Buď jste jedl vtipnou kaši, nebo je to opravdu vážné.
P.S.: Termín "Magie jak prase" si asi někam zapíšu:)
nina, 20.6.2008 16:56 ... odpovědět
vystúpenie Pavla Havláta bolo super. Je to jeden presvetlený,príjemný,čistý a dobrovyžarujúci človek. V jeho slovách a prejave cítit charizmu a prítomnost sv. ducha.
Prajem vela síl, radosti a božieho požehnania.
Pri tejto prilezitosti musím pochválit aj p. Jaroslava Kratku za výborné vedenie diskusie. Je to taktiež velmi príjemný a charizmatický človek, vynikajúci réror .
Verča, 15.6.2008 17:17 ... odpovědět
Velké díky otci Pavlovi Havlátovi za velice zajímavý pořad.Jen tak dál!
pavel, 26.5.2008 12:06 ... odpovědět
RYCHLOPOSUV VIDEOZÁZNAMU
Nedávno mi u puštěného videozáznamu šlo dělat rychloposuv dopředu a dozadu, a teď nejde - v čem je zakopenej pes?
(Byl to videozáznam z archivu - "Otazníky na téma: Exorcismus", v interním přehrávači.)
Přimlouvám se za to, aby rychloposuv šel; ten videozáznam je dlouhý, potřebuju to poslouchat po částech a nebudu přece pokažý začínat od začátku.
P.
pavel, 26.5.2008 13:39 ... odpovědět
Tak jsem to pak zas zkusil a ten rychloposuv šel, hm hm. Omlouvám se. P.
mariska , 22.5.2008 17:03 ... odpovědět
Všem, kdo pochybují, či hledají, doporučuji přečíst knihu od spisovatele Mc Alla Uzdravení rodových kořenů. Sama mám zkušenosti s působením zláků, umí zatemnit mozek jedna radost, takže se díváte, ale nevidíte. Kdyby nás Bůh nechránil, zničili by nás jedna radost. Všimli jste si vůbec jak vzrůstá brutalita ve válečných zónách? Myslíte si, že to, co dnes dělají vojáci i válčící nevojáci, nemohli dělat už dřív ve válkách? Dnešní řádení zláků je důkazem toho, že peklo bylo vypuštěno na krátký čas.Proto tak běsní. Na fotografii hořících dvojčat v Americe byla krásně vidět v kouři a plamenech jeho tvář. Tam ji ukázal. Jinak se ukrývá za drogami, alkoholem touhou po moci a majetku a kde to není možné, alespoň za touhou pomoci druhým. I tam se dá poznat, pokud ta pomoc je podložena neposlušností pomáhajícího. Proste o dar pravdy a Duch Svatý vám ho dá, pokud vaše touha bude upřímná.
František Novotný, 6.7.2008 20:06 ... odpovědět
Pojem "zlák" bude asi váš oblíbený, co?:))
A tvář v kouři - vy chodíte s tím ďáblem na pivo, že víte jak vypadá?
Jinak pan Havlát se ztrapnil hlavně tím, jak oslavoval moc Ježíše Krista a potom začal cosi o potřebě ochrany církve. Kdo je tedy ten "mocný"? Ježíš Kristus nebo církev?
Nemyslím si, že by pan Havlát byl zlý. Spíš mi přijde jako poněkud zfanatizovaný dobrosrdečný chlápek. Nejvíc jsem se smál u Harry Pottera:)
Mojmír, 22.5.2008 00:04 ... odpovědět
Pámbůh nás ochraňuj před exorcisty!
Josef, 16.6.2008 08:40 ... odpovědět
Někdo píše i Pámbuch
František novotný, 23.7.2008 04:26 ... odpovědět
Shrnul bych to jinak - panebože, pokud jsi, ochraňuj nás před charismatiky, letničáři a podobnými zjevy.
hanahl, 9.5.2008 10:59 ... odpovědět
dobrý den,
nejde nám spuštění pořadů videoarchivu. Živé vysílání je bez problémů, ale videoarchiv bohužel. I když ještě nedávno všechno fungovalo.
Přeji vše dobré.
Vojto Czobor, 8.5.2008 18:25 ... odpovědět
Napriek cistému a prirodzenému vystupovaniu úcinkujúcich, snád predsa nebudeme verit v prítomnost nejakých zlých duchov!? Najdokonalejsím duchom je clovek sám, ktorý sa bud ovláda, alebo nie. Je bud chorý, alebo zdravý. Ja verím v prírodu. Ale i v ucenie Jezisa. Cloveka Jezisa, ktorý nás vlastne "vykúpil" svojími mukami z temna pravekého myslenia v zmysle "oko za oko, zub za zub", ktoré nám bolo dane nutnostou prezit. Prosím, pozrite si stránku www.jesus-der-mensch.de (aj v slovencine): Zaujímavá tématika. co tak pobesedovat o nej i na vasej stanici. Ale prosím, objektívne. Vdaka!
Josef, 16.6.2008 10:07 ... odpovědět
Matouš
13,9 Kdo má uši, slyš!"
13,10 Učedníci k němu přistoupili a řekli: "Proč k nim mluvíš v podobenstvích?"
13,11 On jim odpověděl: "Protože vám je dáno znáti tajemství království nebeského, jim však není dáno.
13,12 Kdo má, tomu bude dáno a bude mít ještě víc; ale kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má.
13,13 Proto k nim mluvím v podobenstvích, že hledíce nevidí a slyšíce neslyší ani nechápou.
13,14 A plní se na nich proroctví Izaiášovo: 'Budete stále poslouchat, a nepochopíte, ustavičně budete hledět, a neuvidíte.
13,15 Neboť obrostlo tukem srdce tohoto lidu, ušima nedoslýchají a oči zavřeli, takže neuvidí očima a ušima neuslyší, srdcem nepochopí, a neobrátí se - a já je neuzdravím.'
13,16 Blažené vaše oči, že vidí, i vaše uši, že slyší.
13,17 Amen, pravím vám, že mnozí proroci a spravedliví toužili vidět, na co vy hledíte, ale neviděli, a slyšet, co vy slyšíte, ale neslyšeli.
13,18 Vy tedy slyšte výklad podobenství o rozsévači.
13,19 Pokaždé, když někdo slyší slovo o království a nechápe, přichází ten zlý a vyrve, co bylo zaseto do jeho srdce; to je ten, u koho se zaselo podél cesty.
13,20 U koho bylo zaseto na skalnatou půdu, to je ten, kdo slyší slovo a hned je s radostí přijímá;
13,21 ale nezakořenilo v něm a je nestálý: když přijde tíseň nebo pronásledování pro to slovo, hned odpadá.
13,22 U koho bylo zaseto do trní, to je ten, kdo slyší slovo, ale časné starosti a vábivost majetku slovo udusí, a zůstane bez úrody.
13,23 U koho bylo zaseto do dobré země, to je ten, kdo slovo slyší i chápe a přináší úrodu, jeden stonásobnou, druhý šedesátinásobnou, třetí třicetinásobnou."
13,24 Předložil jim jiné podobenství: "S královstvím nebeským je to tak, jako když jeden člověk zasel dobré semeno na svém poli.
13,25 Když však lidé spali, přišel jeho nepřítel, nasel plevel do pšenice a odešel.
13,26 Když vyrostlo stéblo a nasadilo na klas, tu se ukázal i plevel.
13,27 Přišli sluhové toho hospodáře a řekli mu: 'Pane, cožpak jsi nezasel na svém poli dobré semeno? Kde se vzal plevel?'
13,28 On jim odpověděl: 'To udělal nepřítel.' Sluhové mu řeknou: 'Máme jít a plevel vytrhat?'
13,29 On však odpoví: 'Ne, protože při trhání plevele byste vyrvali z kořenů i pšenici.
13,30 Nechte, ať spolu roste obojí až do žně; a v čas žně řeknu žencům: Seberte nejprve plevel a svažte jej do otýpek k spálení, ale pšenici shromážděte do mé stodoly.'"
Mária , 21.7.2008 17:38 ... odpovědět
Víra, co to je? Všichni věřící se musí rozhodnout - věřím a vím, komu jsem uvěřil. Já jsem uvěřila Bohu, který promlouvá v Písmu svatém, který působí v Církvi, ve svých apoštolech.
A když věřím, tak věřím všemu, nemohu si vybírat a vytahovat jenom to, co se mi líbí. Ježíš mluví o zlém duchu, vyháněl ho z lidí. Ďábel ho pokoušel - jenže prohrál a jeho nenávist se obrací proti těm, kdo Ježíši uvěřili. Kde berete odvahu říct, že zlý duch není? Jak mohu věřit přírodě? - tomu dost dobře nerozumím, i když i v ní jsou stopy Boží krásy a lásky. A potom, člověk přece není duch, člověk má tělo a duši.
Pane, prosím, dej nám více víry.
František novotný, 23.7.2008 04:25 ... odpovědět
No, a někdo věří přírodě jako vy v ježíše krista:))
Jarmila, 30.7.2008 21:38 ... odpovědět
Víra je dar, Vy jej nemáte. Ale asi o něj ani nestojíte.Nebuďte tedy tak kritický!
František Novotný, 1.8.2008 21:08 ... odpovědět
No, tak vidíte, já ten dar nemám, takže za moji zkaženost může váš milosrdný pánbůh:)
Marie, 3.8.2008 01:05 ... odpovědět
Milý pane Františku, možná jste ten krásný dar již dostal - jen o něm ještě nic nevíte.... něco jako nevyzvednutá pošta. Je fajn, že diskutujete - možná cítíte jakýsi vnitřní neklid. Přeji Vám, aby jste svůj dar našel a našel tak i ten krásný klid v duši. Bůh Vám žehnej!
František Novotný, 4.8.2008 00:56 ... odpovědět
No já mám dokonce nějaký ten čas praktikování katolické víry za sebou. Opravdu už nemám zapotřebí řešit, jestli to nebo to není náhodou hříšné. Vážně ne. Takhle si klid v duši fakt nepředstavuji. Nejsem ateista, ale pořád se zaobírat hříchy a ďáblovými nástrahami a tím, jestli má duše není příliš zatížena a hříšnými myšlenkami a nakonec všechny osobní a intimní záležitosti vyklopit faráři u zpovědi, s tím jsem už fakt skončil.
Marie , 4.8.2008 12:17 ... odpovědět
Pane Františku, nevím, kolik je vám let, ani jak dlouho jste byl "praktikujícím katolíkem", ale myslím si, že jste se setkal s velmi tradičním pojetím víry. Já samozřejmě také velmi často pociťuji neklid z toho, že nejsem tak dokonalá, jak bych si přála, že jsem hříšná atd atd. Ale v té vší nejistotě je velmi fajn cítit klidnou milosrdnou náruč Boha Otce, která na mne stále čeká - jsem to právě já, která dobrovolně a často opouštím onu náruč jistoty a bezpečí, ale jsem to také já, která jako malé zoufalé dítě tuto náruč často hledá.... Mnohokrát v životě jsem se také potkala s oním Zlem, a také proto jsem neskonale šťastná, že je mi Dobro stále nablízku. Je to jen na mně, kam zamířím, i když si často připadám, že sice namířeno mám, ale že vlastně tápu na místě - přece jen stále tuším, že zde nejsem ztracena a sama... Děkuji Vám a přeji vše dobré.
František Novotný, 4.8.2008 20:07 ... odpovědět
Největší sranda je v tom, že já takový neklid nepociťuji. Když udělám něco proti svým přátelům, snažím se to napravit, protože je mi to líto. Nemám zapotřebí se zaobírat tím, jestli se na mě pánbůh za tohle nehněvá. Když se na mě hněvá Pepa nebo Markéta, buď mi to řeknou, nebo to prostě cítím. A vyříkáme si to. To je celé. Mám dost naprosto reálných a hmatatelných problémů a nemám zapotřebí přidělávat si ještě nějaké náboženské. Nevšiml jsem si, že by mi náboženstství přinášelo něco pozitivního do života. Jen pocity viny a výčitky svědomí kvůli hovadinám.
Říkám, že nejsem ateista. Věřím v boha, svým způsobem. Věřím, že nad námi cosi je, nemám o tom úplně přesnou představu, ale nějaké takové fragmenty vizí ano. Uznávám jisté hodnoty zejména mezilidských vztahů.
Druhý problém, který úzce souvisí s prvním, jsou křesťanské "továrny na čerty" (ve všech církvích). Jestliže pánové Havlátové, Kodetové a jim podobní mají potřebu vynucovat si posušnost oveček pohádkami o prokletých soškách v bytech a nebezpečí reiki nebo homeopatie, připojujíc výzvy k poslušnému následování hlasu "matky církve", vypovídá to cosi o jejich náboženském konstruktu - který je autoritářský, nenávistný, negativistický a především naprosto zbytečný a bez problémů postradatelný.
Marie, 4.8.2008 23:38 ... odpovědět
Pane Františku,
díky za Vaše odpovědi. Vidím, že jste asi docela fajn člověk a ne nějaký řvoucí člověk posedlý zlem, jak se na některých místech diskuse snažíte prezentovat ;o)) Naše bytí prochází jistými vývojovými stádii, kdy třeba některé problémy vidíme jinak, než jaké doopravdy jsou. Osobně si Vámi zmíněných osob velmi vážím, přestože jsou na své cestě k poznání jistě dále nežli já....
František Novotný, 5.8.2008 13:33 ... odpovědět
Paní Marie, nemusíte mě vychovávat, jsem dospělý člověk:))
Často se vyjadřuji v ironii nebo nadsázce, protože to je podle mě lepší, než rovnou sprostě nadávat.
O pánech Kodetovi nebo Havlátovi si myslím, že jsou klasičtí ideologové a aparátčíci.
Dom, 17.11.2008 23:19 ... odpovědět
Ty vaše řeči jsou sice všechny moc hezké a tak krásně a inteligentně podané, ale já bych vám doporučil jednu věc - běžte si například s p. Vojtěchem Kodetem popovídat osobně. Ten člověk toho hodně zažil. O věcech, které se týkají nadpřirozených sil, může mluvit z vlastních zkušeností. Tím mám samozřejmě na mysli i zmiňovaný exorcismus. Je to jako byste rozumbradoval, že stav beztíže je holý nesmysl, který si vymyslela NASA, ale kosmonauta, který tam byl a zažil ho, se na to nezeptal. No nezní to tvrdohlavě?
František Novotný, 19.11.2008 23:20 ... odpovědět
No jsou tu 2 problémy: První je ten, že i kdyby pak Kodet - čistě hypoteticky - pravdu měl, na mě by to žádný zásadní vliv nemělo. To by totiž znamenalo takové "božské" uspořádání světa, s nímž bych se opravdu neztotožnil a selsky řečeno se na něj vykašlal. Což nic nemění na tom, že pan Kodet podle toho, co vím z vlastní zkušenosti s jevy panem Kodetem popisovanými, mluví povětšinou nesmysly.
Čistě pragmatickým problémem pak je, že na toho pána nemám žádný kontakt.
Hugo Baskerville, 8.5.2008 15:51 ... odpovědět
Nějak to nefunguje...nefungují i ostatní části archivu a ne jen u mě, ani dalším lidem se to nepodařilo rozjet, ačkoliv dříve videoarchiv fungoval a jel na našich počítačích. Zkoušeli jsme už ledacos, chyba bude nejspíš někde v archivu
pavelD, 5.5.2008 15:06 ... odpovědět
Program hodnotím velice pozitivně. Vystupování Pavla Havláta bylo naprosto přirozené a bylo cítit, že to o čem mluví nemá naučené, ale vychází z hluboké praxe víry v každodenním životě. Už když jsem ho viděl poprvé v primičním kázání, říkal jsem si, kde se v tom člověku bere tolik lásky? Poté jsem se dozvěděl, že působí jako exorcista a ejhle, ono je všechno se vším spojené. Pavle díky a hodně požehnaného působení v pomoci bližním.
Josef, 3.5.2008 21:22 ... odpovědět
http://napomenutie.szm.sk/1.html
Polonyova, 2.6.2008 15:50 ... odpovědět
Nejde mi spustit cez archiv relacia s p. Havlátom čo ma velmi mrzi
ANKETA
Které pořady byste nejvíce uvítali ve videoarchívu?
Páteční živé pořady 1484 hl.
Na koberečku 334 hl.
Hlubiny vesmíru 4241 hl.
Pro vita mundi 811 hl.
Léta letí k andělům 934 hl.
Křižovatky 334 hl.
Octava dies 364 hl.
První čtení 649 hl.
Celkem hlasů: 9151
TOP 5
Nejnovější příspěvky
Zpravodajství z XIII.ročníku Festivalu Folklor bez hranic Ostrava 2010: Pátek 20.8.2010
Zpravodajství z XIII.ročníku Festivalu Folklor bez hranic Ostrava 2010: Čtvrtek 19.8.2010
Zpravodajství z XIII.ročníku Festivalu Folklor bez hranic Ostrava 2010: Středa 18.8.2010
Zpravodajství z XIII.ročníku Festivalu Folklor bez hranic Ostrava 2010: Úterý 17.8.2010
Zpravodajství z XIII.ročníku Festivalu Folklor bez hranic Ostrava 2010: Pondělí 16.8.2010